Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Vissa dagar

Av blessings - 1 februari 2014 23:05

Vissa dagar är man så på och ber och lovsjunger och studerar Helig Skrift och lovprisar. Man har lust att springa ut som en galning och vråla halleluja och dansa och ha sig inför Gud, hur sjukt det än verkar i världens ögon. Vissa dagar är man bara så nära Gud det går att vara.

Vissa dagar går man bara i någon sorts bubbla och önskade att man orkade be, orkade lovsjunga, orkade studera Skriften, orkade lovprisa, orkade leva radikalt heligt rent och fullkomligt, men ut ur ens mun och inre människa kommer det bara suckar....................................

Det fina med Gud är att Han lyssnar inte bara på en när man är på och het utan även när man inte orkar, lika mycket som Han hör dina passionerade böner, lika mycket hör Han dina suckar och gensvarar. Han är alltid där även om det inte känns så, hur det än ser ut i ens liv eller i världen, vad människor än utsätter en för, är Han alltid där, med lika stor kärlek hela tiden.

Det finns en berättelse som heter "Fotspår i sanden". Jag kan den inte i detalj men det var en man som undrade, när han efter han dött satt tillsammans med Jesus och gick igenom sitt liv, varför det var spår av två fotpar under de bra perioderna i hans liv och bara ett i de dåliga. Han ifrågasatte Jesus och sade till Honom att: "Du lovade att vara med hela tiden varför gick jag ensam under de svåra perioderna av mitt liv???" Jesus svarade då att under de bra perioderna under mannens liv gick Han bredvid honom och under de svåra perioderna bar Jesus mannen i famnen. Så det ensamma fotspåret i sanden var Jesu fotspår. Jag bara älskar den berättelsen och jag vet att jag aldrig är ensam, någonsin, hur mitt liv än ser ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessings - 8 februari 2014 00:41

säga godnatt och sov gott  Gud välsigne er  

Av blessings - 8 februari 2014 00:39

till underbart vacker: "Holy is the Lamb" också med Oslo Gospel Choir     ...

Av blessings - 8 februari 2014 00:34

en till lovsång: "Open the eyes of my heart" med Oslo Gospel Choir ...

Av blessings - 8 februari 2014 00:27

sett: "Inte utan min dotter". Den var oerhört sevärd.................. och vansinnigt upprörande. Alla dessa kvinnors situation i dessa länder är något att be för. Kvinnor är också människor och lika mycket värda som männen. Gud skapade både man och ...

Av blessings - 8 februari 2014 00:04

är Han vår käre Herre. Han är kärlek till 100000000000%   Han känner varje hårstrå på vår kropp, känner varje cell och atom i oss, vet alla våra tankar och allt vad vi gör. Hans kärlek till oss är enorm så pass stor är den att Han gav oss den fria vi...

Presentation

Hela livet är en stor välsignelse, både höga berg och djupa dalar eftersom vi lär oss något av allt vi upplever och går igenom

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards