Direktlänk till inlägg 7 februari 2014

Svaghet

Av blessings - 7 februari 2014 12:15

för vissa är lika med att man får skylla sig själv. Tydligen. Likaså med sjudom i alla fall om den är medfödd. Har man ett handikapp/diagnos som ör medfött/dd och gör att man inte kan jobba som en del andra: nämligen100% och inte kan rå för den alls, då är det enligt vissa privatpersoner och högervridna politiker ens eget fel!!! Tydligen!!! Inte för att jag förstår hur det ska kunna vara det.

Diagnosen, handikappet kom med födseln/ligger i generna. Hur ska det då kunna vara mitt eget fel och att jag får skylla mig själv???? Kan någon ge mig en förklaring på det???? Som låter vettig!!! Jag skulle bli mycket överraskad om någon kunde det. Jag tycker också att vissa, däribland högervridna politiker gör det alldeles för lätt för sig genom att skylla på den som har handikappet/diagnosen och behöver hjälpen. Och dessutom försöker radera ut de människor som har det genom att inte medicinen de behöver inte ingår i högkostnadskortet. Folk blir inte mindre handikappade eller att diagnosen försvinner pga att politikerna plockar bort den från högkostnadskortet. De blir inte fullkomliga hur politikerna än gör.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessings - 8 februari 2014 00:41

säga godnatt och sov gott  Gud välsigne er  

Av blessings - 8 februari 2014 00:39

till underbart vacker: "Holy is the Lamb" också med Oslo Gospel Choir     ...

Av blessings - 8 februari 2014 00:34

en till lovsång: "Open the eyes of my heart" med Oslo Gospel Choir ...

Av blessings - 8 februari 2014 00:27

sett: "Inte utan min dotter". Den var oerhört sevärd.................. och vansinnigt upprörande. Alla dessa kvinnors situation i dessa länder är något att be för. Kvinnor är också människor och lika mycket värda som männen. Gud skapade både man och ...

Av blessings - 8 februari 2014 00:04

är Han vår käre Herre. Han är kärlek till 100000000000%   Han känner varje hårstrå på vår kropp, känner varje cell och atom i oss, vet alla våra tankar och allt vad vi gör. Hans kärlek till oss är enorm så pass stor är den att Han gav oss den fria vi...

Presentation

Hela livet är en stor välsignelse, både höga berg och djupa dalar eftersom vi lär oss något av allt vi upplever och går igenom

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards