Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Mello

Av blessings - 1 februari 2014 23:25

Jag bara älskar melodifestivalen rakt igenom. Jag är en mellonörd kan man väl lugnt påstå. Den är inbokad i kalendern och jag missar ingenting jag lovar.

Men att Ellen med låten "Songbird" skulle gå direkt till final hade jag inte väntat mig så det var verkligen en skräll. Att Yohio däremot skulle gå till final med sin "To the end" var så självklart för mig att jag blivit riktigt förvånad om han inte gjort det. Fast istället för Ellen i final hade jag velat se Linus Svening med dunderlåten "Bröder", den var ett underverk, men förhoppningsvis får han revansch i andra chansen.

De andra låtarna däremot var helt ok men inte dunder. Allt beror ju på vilken musiksmak man har. Min är väl mer rock och techno helst med kristna texter, så ska man gå efter det så var det väl egentligen ingen låt som höll måttet egentligen, men.................................... jag gillar innehållet i texterna i Yohios låt och i Linus låt. Djupa och tänkvärda texter. Det ska vara texter som hugger tag i en och rör om i en, en text får inte lämna mig oberörd och det gjorde varken Yohios eller Linus texter.


Det var i mello jag såg Carola första gången och den kvinnan har verkligen betytt massor för mig i mitt liv. Hade det inte varit för henne hade jag aldrig hittat Gud så som jag har gjort. Så när hon berättade att en präst sagt till henne två eller tre år innan mello ´83 att hon skulle betyda massor för många ungdomar i världen så, ja jag kan inte annat än att säga att Carola är sänd av Gud för att sprida evangelium. Tack Herre   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessings - 8 februari 2014 00:41

säga godnatt och sov gott  Gud välsigne er  

Av blessings - 8 februari 2014 00:39

till underbart vacker: "Holy is the Lamb" också med Oslo Gospel Choir     ...

Av blessings - 8 februari 2014 00:34

en till lovsång: "Open the eyes of my heart" med Oslo Gospel Choir ...

Av blessings - 8 februari 2014 00:27

sett: "Inte utan min dotter". Den var oerhört sevärd.................. och vansinnigt upprörande. Alla dessa kvinnors situation i dessa länder är något att be för. Kvinnor är också människor och lika mycket värda som männen. Gud skapade både man och ...

Av blessings - 8 februari 2014 00:04

är Han vår käre Herre. Han är kärlek till 100000000000%   Han känner varje hårstrå på vår kropp, känner varje cell och atom i oss, vet alla våra tankar och allt vad vi gör. Hans kärlek till oss är enorm så pass stor är den att Han gav oss den fria vi...

Presentation

Hela livet är en stor välsignelse, både höga berg och djupa dalar eftersom vi lär oss något av allt vi upplever och går igenom

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards