Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Funderar

Av blessings - 1 februari 2014 08:43

Funderar mycket på vilken församling jag ska gå med i så jag undersöker minst två: Frälsningsarmen och LivetsOrd. Frälsningsarmen är lugnt och sansat, rätt lika t ex pingstkyrkan, i alla fall enligt mina egna uppfattningar, men jag kan ju ha fel också. Jag har haft viss kontakt eller stor kontakt med frälsis hela mitt liv, en av mina närmaste släktingar var medlem där, vilket gjorde att jag var oerhört mycket där, så man kan väl säga att det egentligen är min hemförsamling även fast jag aldrig var medlem där. Det är där jag känner mig trygg.


Livets Ord däremot är rock´n´roll, radikalt och hett, det är även lugnt och sansat och jag trivs oftast där, men ibland vill jag verkligen ha sakralt och lugnt, men det är verkligen så att LivetsOrd som drar mest. Där är verkligen inget ljumt utan det är till 100% som gäller. Vilket jag gillar som sagt................................. Men jag gillar som sagt också sakralt, katolskt, men när det gäller det katolska har jag problem att man går genom jungfru Maria för att liksom nå Gud, känns det som, även om jag har hört att man ber henne om förbön, men det är ju Jesus som talar för oss inför Fadern............................................

..... Svååååååååååååååååååååååååååårt.

Jag vet ju liksom vad som drar och vad jag längtar efter, men jag vet också vart jag är trygg................................ eller snarare, jag är trygg på båda ställena. Frälsningsarmen är en trygghet för att jag har gått dit hela mitt liv i princip och på LivetsOrd känner jag mig också trygg men på ett annat sätt fast på samma sätt. Rörigt jag vet   men då skulle ni se inuti min hjärna, dääääääär är det rörigt  Tur att det inte är lika rörigt hemma   Nå, jag är trygg på LO och FA för att Gud finns där, eller hur man nu ska uttrycka sig, och för att medlemmarna är kärleksfulla. Men det som är FA + grej är att det är något som varit i mitt liv som sagt sedan jag var liten. LO:s + grej är att min rock´n´rollradikala själ och ande dras ditåt pga att de är radikala och passionerade i sin kärleksgärning inför Gud...............................................

................ Som sagt: inte lätt att välja............................... Undrar om man egentligen måste välja??????????



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessings - 8 februari 2014 00:41

säga godnatt och sov gott  Gud välsigne er  

Av blessings - 8 februari 2014 00:39

till underbart vacker: "Holy is the Lamb" också med Oslo Gospel Choir     ...

Av blessings - 8 februari 2014 00:34

en till lovsång: "Open the eyes of my heart" med Oslo Gospel Choir ...

Av blessings - 8 februari 2014 00:27

sett: "Inte utan min dotter". Den var oerhört sevärd.................. och vansinnigt upprörande. Alla dessa kvinnors situation i dessa länder är något att be för. Kvinnor är också människor och lika mycket värda som männen. Gud skapade både man och ...

Av blessings - 8 februari 2014 00:04

är Han vår käre Herre. Han är kärlek till 100000000000%   Han känner varje hårstrå på vår kropp, känner varje cell och atom i oss, vet alla våra tankar och allt vad vi gör. Hans kärlek till oss är enorm så pass stor är den att Han gav oss den fria vi...

Presentation

Hela livet är en stor välsignelse, både höga berg och djupa dalar eftersom vi lär oss något av allt vi upplever och går igenom

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards